Forfatterne viser hvordan ledere i virksomheder har svært ved at undgå ’greenwashing’. Lovgivningen sætter strammere regler for kommunikation om bæredygtige produkter, og der er høje forventninger til at virksomheder er ambitiøse og sætter høje mål for bæredygtighed. Der vises eksempler hvor virksomheder er blevet kritiseret for ’greenwashing’, og sætter jura i ft. til kommunikationsteori om ’aspirational talk’.
- inspiration til livet som leder
Lederliv- inspiration til livet som leder
Steen Vallentin
Steen Vallentin
Steen Vallentin er lektor ved Dep. of Management, Society and Communication på Copenhagen Business School, hvor han er Akademisk Leder af Centre for Sustainability. Han har beskæftiget sig med forskellige aspekter af virksomheders sociale ansvar og bæredygtighed siden slutningen af 1990'erne. Hans forskningsinteresse kredser om de politiske og ideologiske aspekter af udviklingen på området, herunder statens rolle, reguleringens forskellige former og de politiske argumenter der bruges til at fremme og modvirke bæredygtig udvikling.
Artikler på lederliv.dk:
Publiceret den 23. oktober 2024.