Forfatterne viser hvordan ledere i virksomheder har svært ved at undgå ’greenwashing’. Lovgivningen sætter strammere regler for kommunikation om bæredygtige produkter, og der er høje forventninger til at virksomheder er ambitiøse og sætter høje mål for bæredygtighed. Der vises eksempler hvor virksomheder er blevet kritiseret for ’greenwashing’, og sætter jura i ft. til kommunikationsteori om ’aspirational talk’.
- inspiration til livet som leder
Lederliv- inspiration til livet som leder
Claus Barrett Christiansen
Claus Barrett Christiansen
Claus Barrett Christiansen er partner ved Bech-Bruun og har mere end 20 års erfaring med immaterielret, proces- og markedsføringsret. Claus har møderet for Højesteret og har ført et stort antal sager for blandt andre Sø- og Handelsretten, landsretterne og Højesteret. Claus leder også Bech-Bruuns team for ESG- og bæredygtighedsmarkedsføringsret og retssager. For yderligere at styrke sin ekspertise er Claus blevet udvalgt til at deltage i ekspertgruppen om klima, ESG og markedsføring i Danske Advokater, og han er udnævnt til Varemærke- og Patentstyrelsens ekspertpanel. Claus er formand for bestyrelsen i Dreyers Fond, Danmarks største fond inden for design, arkitektur, jura og menneskerettigheder. Claus er desuden formand for IP-udvalget i Danske Advokater.